-Πώς προέκυψε η ιδέα και τελικά η απόφαση σας να κάνετε μια εκπομπή επιστήμης στο Διαδίκτυο;

Πάντα απολάμβανα να συζητάω και να διαβάζω για θέματα περί ορθολογισμού και επιστήμης. Επίσης, μου αρέσει πολύ η δημιουργικότητα, να φτιάχνω κάτι τελείως δικό μου από την αρχή με τον τρόπο που θέλω εγώ. Ο συνδυασμός αυτών συνετέλεσε στη δημιουργία του καναλιού «The Skeptic Theory».

-Πόσο χρόνο σας παίρνει η δημιουργία κάθε εκπομπής;

Αναλόγως το επεισόδιο. Για ένα εύκολο επεισόδιο θα χρειαστώ περίπου 100 ώρες δουλειάς συνολικά. Αλλά υπάρχουν επεισόδια που απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο, καθώς θα πρέπει να διαβάσω ολόκληρα βιβλία και επιστημονικά άρθρα για να δημιουργηθούν.

-Η θεματολογία πως προκύπτει; Από την επικαιρότητα (π.χ. κάποια ανακάλυψη ή νέα έρευνα), από κάποιο ζήτημα που εσείς θέλετε να αναδείξετε ή και από επιθυμίες των θεατών της εκπομπής;

Κυρίως το δεύτερο. Προσπαθώ να αναπτύσσω θέματα που τα θεωρώ ενδιαφέροντα. Σε γενικές γραμμές μου αρέσει να βοηθάω τον κόσμο να δημιουργεί δομημένες σκέψεις με σωστά εργαλεία ή, με άλλα λόγια, να σκέφτεται ορθά. Επίσης, προσπαθώ όσο μπορώ να βρίσκω θέματα που προάγουν τον αλτρουϊσμό και την αλληλεγγύη των ανθρώπων, καθώς πιστεύω ότι ως youtubers θα πρέπει να αποτελούμε θετικές επιρροές για το κοινό μας.

-Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στην προσπάθεια που κάνετε;

Αρκετά μεγάλη, τουλάχιστον σε σχέση με αυτό που ανέμενα πριν ξεκινήσω. Δεν περίμενα σε λιγότερο από 1,5 χρόνο να αγκαλιάσει τόσο πολύ ο κόσμος ένα κανάλι που να μιλάει για ηθική, για τα θεμέλια της λογικής, για συναισθηματική νοημοσύνη και γιατί πιστεύουμε σε θρησκείες. Λαμβάνοντας υπόψιν τα βίντεο που βρίσκονται στις «τάσεις» του YouTube καθημερινά, σκεφτόμουν ότι ίσως ο κόσμος θεωρήσει βαρετή τέτοιου είδους θεματολογία, αλλά διαψεύστηκα. Και το πιο όμορφο είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού είναι νέα παιδιά!

-Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι θα μπορούσαν οι εκπομπές που κάνετε ή κάποια άλλα αντίστοιχα projects να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε οι μαθητές να έρχονται μαζικά σε επαφή με την επιστήμη μέσα από ερεθίσματα και πηγές που αποτελούν την καθημερινότητα τους πλέον (Internet, social media κ.λ.π.);

Τα παιδιά νομίζω πως έτσι κι αλλιώς έχουν άριστη σχέση με το YouTube και μέσω της κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ εύκολο να βρίσκουν αυτό που θέλουν. Όποιος θέλει να μάθει κάτι, θα βρει τρόπο. Και σε αυτό βοηθάει, επίσης, πάρα πολύ ο αλγόριθμος του YouTube. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του κάθε εκπαιδευτικού, αν κρίνει σκόπιμο, να προβάλλει κατά τη διάρκεια κάποιου μαθήματος κάποια από τα βιντεάκια μας για να βοηθήσει στην καλύτερη αφομοίωση πληροφοριών από τους μαθητές με οπτικοακουστικό τρόπο.

Ποιος είναι ο Άκης Αποστολίδης 

Ο Άκης Αποστολίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου και απασχολείται ως ελεύθερος επαγγελματίας πάνω στο αντικείμενο των σπουδών του. Πριν από 1,5 χρόνο δημιούργησε το κανάλι “The Skeptic Theory κι έχει μέχρι στιγμής περίπου 30.000 συνδρομητές .

ιε