H τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας έχει προοδεύσει πολύ τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας ολοένα και πιο ρεαλιστική εμπειρία στους χρήστες της. Οι δημιουργοί συστημάτων εικονικής πραγματικότητας έχουν καταφέρει να προσφέρουν στους χρήστες την αίσθηση ότι πράγματι βρίσκονται και κινούνται μέσα σε κάποιο χώρο, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε αναπτυχθεί μία εύχρηστη τεχνολογία που να επιτρέπει στους χρήστες να βιώνουν και την αίσθηση της αφής. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon στις ΗΠΑ δημιούργησαν έναν μηχανισμό που μπορεί να φορά ο χρήστης ενός συστήματος εικονικής πραγματικότητας και με αυτόν ο χρήστης μπορεί να «ακουμπά» διάφορα αντικείμενα.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του μηχανισμού, με αυτόν ο χρήστης θα μπορεί να αγγίζει τους τοίχους των εικονικών χώρων στους οποίους κινείται, αποκτώντας έτσι καλύτερη αίσθηση του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται. Θα μπορεί επίσης να «αγγίζει» έπιπλα, ακόμη και να νιώθει την αντίσταση όταν προσπαθεί να τα μετακινήσει. Ο χρήστης θα μπορεί να περιεργάζεται και να «νιώθει» πιο σύνθετες επιφάνειες όπως ένα άγαλμα. Θα μπορεί επίσης, όταν κάνει μια χειραψία με κάποιον εικονικό χαρακτήρα, να αισθάνεται το άγγιγμα των χεριών τους. «Στοιχεία όπως τοίχοι, έπιπλα και εικονικοί χαρακτήρες είναι απαραίτητα για την εμβάθυνση εικονικών κόσμων και όσον αφορά το αίσθημα της αφής, αυτό που υπήρχε μέχρι τώρα ήταν ορισμένα χειριστήρια που παράγουν κάποιες απλές δονήσεις. Ο δικός μας μηχανισμός θα εκπλήξει ευχάριστα τους χρήστες αφού θα μπορούν να πιάσουν διάφορα πράγματα ή να εξερευνήσουν την αίσθηση σε ακανόνιστου σχήματος αντικείμενα όπως ένα άγαλμα» δηλώνει ο Κρις Χάρισον του Ινστιτούτου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Carnegie Mellon, εκ των επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί ορισμένοι απτικοί μηχανισμοί για χρήση σε συστήματα εικονικής πραγματικότητας, όμως το βάρος τους είναι μεγάλο καιτο κόστος τους είναι υψηλό. Ο μηχανισμός που προτείνουν οι ερευνητές του Carnegie Mellon ζυγίζει λιγότερο από 300 γραμμάρια και, αν παραχθεί μαζικά, το κόστος του δεν θα ξεπερνά τα 50 δολάρια. «Με αυτόν τον μηχανισμό θα μπορεί κάποιος να βιώσει νέες εμπειρίες, παίζοντας κάποιο VR videogame, κάνοντας μία επίσκεψη σε κάποιο μουσείο ή μία βόλτα σε ένα κατάστημα επίπλων» αναφέρει η Κάθι Φανγκ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

ΛΕΖΑΝΤΑ: Ο νέος μηχανισμός επιτρέπει στους χρήστες να αισθάνονται και να περιεργάζονται διάφορα αντικείμενα όπως αγάλματα. Credit: Carnegie Mellon

κετ