«H Τηλεκπαίδευση μετά την Πανδημία» είναι το θέμα του πρώτου webcast που διοργανώνει το Ίδρυμα Ευγενίδου την Τετάρτη 10 Ιουνίου και ώρα 18:00 στο κανάλι του στο youtube με κεντρικό ομιλητή τον Συμεών Ρετάλη καθηγητή στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά στο γνωστικό αντικείμενο Μοντέλα Σχεδίασης Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης. Θα προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε τις διάφορες πτυχές αυτού του εγχειρήματος και να δούμε κάποια βασικά συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν. Στο πλαίσιο της συζήτησης θα δεχθούμε ερωτήσεις από το κοινό.

Πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά webcasts που διοργανώνει το Ίδρυμα Ευγενίδου με στόχο να ενημερώσει το κοινό πάνω σε τρέχοντα θέματα επικαιρότητας με ομιλητές επιστήμονες που έχουν διακριθεί στον τομέα τους.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία ελεύθερα εδώ.

Λίγα λόγια για το περιεχόμενο της ομιλίας «H Τηλεκπαίδευση μετά την Πανδημία»

Το ξέσπασμα της πανδημίας οδήγησε στην επιτάχυνση πολλών διαδικασιών, σε διάφορους τομείς της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής, που εξελίσσονταν πολύ αργά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μεταξύ αυτών ήταν η μαζική και σύγχρονη τηλεκπαίδευση. Κάτω από τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας όλοι σχεδόν οι οργανισμοί τυπικής, άτυπης και διά βίου μάθησης, σε όλες τις χώρες του κόσμου, αξιοποίησαν διαθέσιμες τεχνολογίες για να παρέχουν προγράμματα τηλεκπαίδευσης σε μεγάλη κλίμακα. Κατά την διάρκεια των προηγούμενων τριών μηνών, υπέρμαχοι και πολέμιοι είχαν την τηλεκπαίδευση ως τη μοναδική επιλογή για τη συνέχιση της εκπαίδευσης των μαθητών τους. Κανένας δεν ήταν επαρκώς προετοιμασμένος για αυτό το πείραμα. Όμως το αποτέλεσμα μπορεί να κριθεί, τουλάχιστον εν μέρει, επιτυχές, αφού κατάφερε και ανταποκρίθηκε στον στόχο του, τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εκατομμυρίων μαθητών.

Καθώς βγαίνουμε από την περίοδο των περιορισμών, πρέπει να αναλογιστούμε τι έγινε και πώς, και ποιες καλές πρακτικές εφαρμόστηκαν στις δεδομένες συνθήκες, ώστε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι αν παραστεί ξανά ανάγκη στο μέλλον. Πρέπει, ταυτόχρονα, να δούμε και ποιο ρόλο μπορεί να έχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύγχρονη ή ασύγχρονη, για την υποστήριξη και βελτίωση της παραδοσιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ιε