«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί πραγματικά να συμβάλει αποφασιστικά στη βελτίωση της ναυτικής εκπαίδευσης και του προγράμματος σπουδών» ανέφερε ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου τ. Πρύτανης του ΕΜΠ Ιωάννης Γκόλιας από το βήμα του Συνεδρίου για τις νέες Τεχνολογίες και την Εκπαίδευση που διοργάνωσε με επιτυχία η Νaftiliaki.

 

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Διοικητής του Ιδρύματος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να εξοικειωθούν με την προηγμένη τεχνολογία μέσα από τις καθημερινές τους δραστηριότητες και άρα, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την επαγγελματική τους ζωή. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά κυρίως την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά την υβριδική εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία επικεντρώνεται κυρίως στη διδασκαλία εντός της τάξης», είπε.

 

«Μέσω των ψηφιακών εργαλείων που μπορεί να προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη σχέση μεταξύ των μαθητών, των καθηγητών και του θέματος που διδάσκεται στην πραγματικότητα. Οι άνθρωποι που εισέρχονται τώρα στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) είναι η γενιά Ζ. Τα παιδιά αυτά είναι πολύ καλά εξοικειωμένα με το ψηφιακό περιβάλλον και δεν μπορούν να δουν τον εαυτό τους έξω από αυτό. Οι παραδοσιακές συμβατικές εκπαιδευτικές διαδικασίες δεν μπορούν πραγματικά να τους προσελκύσουν, να κρατήσουν την προσοχή τους. Έτσι πρέπει να πάμε σε διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδικασίες που θα τους επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουν αυτό που έχουν ήδη συνηθίσει. Γι’ αυτό, οδηγούμαστε σε ψηφιακά εργαλεία για το νέο εκπαιδευτικό υλικό. Και όταν αναφέρομαι σε ψηφιακά εργαλεία, δεν εννοώ μόνο το  ψηφιακό βιβλίο, το βιβλίο δηλαδή που είναι αναρτημένο online. Εννοώ βιβλία, που είναι πραγματικά διαδραστικά με τους σπουδαστές, αλλά και άλλα εργαλεία όπως την εικονική πραγματικότητα, την προσομοίωση, τις εφαρμογές ψηφιακών παιχνιδιών (gamification) καθώς και διαδραστικές διαδικασίες μάθησης προσβάσιμες ανά πάσα στιγμή».

 

Όπως τόνισε ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Γκόλιας «πιστεύουμε ότι αυτή η διαδικασία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο άξονες. Ο ένας άξονας είναι η αλλαγή του εκπαιδευτικού υλικού στην κατεύθυνση της ψηφιακής μορφής.  Ο δεύτερος άξονας είναι η διευκόλυνση των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν όλα αυτά τα διαφορετικά ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία, στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής περιόδου. Το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωταγωνιστεί και στους δύο αυτούς άξονες με πολλαπλές δραστηριότητες».

ιε