H προσπάθεια κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι καινούργια. Εδώ και δεκαετίες γίνονται προσπάθειες δημιουργίας ηλεκτρικών οχημάτων και κατασκευάστηκαν διαφόρων ειδών μοντέλα, κανένα εκ των οποίων δεν κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον είτε των καταναλωτών είτε της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας επέτρεψε τα τελευταία χρόνια την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτε τα συμβατικά οχήματα ως προς τις επιδόσεις και την εμφάνιση, δημιουργώντας μία νέα μεγάλη και ιδιαίτερα δυναμική αγορά. Έχουν δημιουργηθεί μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla και η Nicola ενώ όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν κάθε χρόνο νέα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα. Υπάρχουν όμως ορισμένα βασικά προβλήματα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν τους επιτρέπουν ακόμη να δημιουργήσουν συνθήκες αντικατάστασης του στόλου των συμβατικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η διάρκεια ζωής των μπαταριών, η αυτονομία τους, ο αριθμός των σταθμών φόρτισης στα οδικά δίκτυα και οι υψηλές τιμές αποτελούν ζητήματα τα οποία επιζητούν λύσεις.  

Σε ένα από αυτά τα προβλήματα επιχειρεί να δώσει λύση η κινέζικη εταιρεία Contemporary Amperex Technology. Ερευνητές της εταιρείας συνεργάστηκαν με ομάδα επιστημόνων που προσέλαβε για το συγκεκριμένο πρότζεκτ η Tesla και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία αυτοκινήτων με διάρκεια ζωής 16 έτη, η οποία θα χρειάζεται αντικατάσταση μετά από περίπου δύο εκατ. χλμ. Αν και δεν έχουν δοθεί ακόμη στην δημοσιότητα λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτής της μπαταρίας, θεωρείται ότι δεν βασίζεται στο κοβάλτιο όπως οι σημερινές μπαταρίες αυτοκινήτων. Δημοσιογραφικές πληροφορίες κάνουν λόγο για μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου οι οποίες μειώνουν την εσωτερική πίεση και επιτρέπουν στις μπαταρίες να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια επεκτείνοντας την χρονική διάρκεια της λειτουργίας τους. Τα στελέχη της Contemporary Amperex Technology αναφέρουν ότι η μπαταρία είναι έτοιμη να μπει σε διαδικασία μαζικής παραγωγής και θα κοστίζει 10% περισσότερο από τις μπαταρίες αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.

ΛΕΖΑΝΤΑ: Η εταιρεία CATL είναι έτοιμη να ξεκινήσει την μαζική παραγωγή της νέας σούπερ μπαταρίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε. Credit: CATL

Πηγή: 

https://techxplore.com/news/2020-05-tesla-battery-poised-reshape-auto.html

π