-Πώς προέκυψε η ιδέα και τελικά η απόφαση σας να κάνετε μια εκπομπή επιστήμης στο Διαδίκτυο;

Πριν αρκετό καιρό έπεσαν στα χέρια μου μερικά βιβλία που συνέδεαν τόσο περίτεχνα τη μουσική με την επιστήμη, με αποτέλεσμα να ανακαλύψω έναν μουσικό κόσμο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που διδασκόμουν τόσα χρόνια. Η επιστήμη και η μουσική φαινομενικά ανήκουν σε δύο διαφορετικούς κόσμους, όσο ψάχνεις και διαβάζεις όμως, ανακαλύπτεις ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Έτσι μου ήρθε η ιδέα. 

Τώρα, όσον αφορά στην απόφαση, νομίζω η αγάπη κι ο ενθουσιασμός μου για τη μουσική και την επιστήμη, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να ασχοληθώ με το YouTube. Ήταν κι ένα στοίχημα για εμένα. Τώρα, θέλω δε θέλω, δε μπορώ να σταματήσω το διάβασμα και τη μελέτη!

Βέβαια, χωρίς το παράδειγμα των τριών παιδιών, Παύλου (Astronio), Στάμου (Mad Sc1ent1st), Στέφανου (Καθημερινή Φυσική), ίσως δε μου περνούσε καν από το μυαλό ότι θα μπορούσα να φτιάξω ένα κανάλι με τέτοιο περιεχόμενο. Με ενέπνευσαν, και τους ευχαριστώ.

-Πόσο χρόνο σας παίρνει η δημιουργία κάθε εκπομπής;

Πολύ! (γελάει). Η διαδικασία που ακολουθώ σε κάθε επεισόδιο (της βασικής σειράς), περιλαμβάνει έρευνα, διασταύρωση πηγών, μελέτη, συγγραφή σεναρίου, ηχογράφηση, σκηνοθεσία και δημιουργία γραφικών/βίντεο.

Όλη αυτή η διαδικασία μέχρι στιγμής κατά μέσο όρο, μου παίρνει γύρω στις 50 με 60 ώρες, και η αλήθεια είναι ότι αν θέλεις να είσαι συνεπής σε ένα πρόγραμμα -για παράδειγμα 1 επεισόδιο την εβδομάδα- σημαίνει ότι πρέπει να είναι η κύρια εργασιακή σου απασχόληση. Προς το παρόν για εμένα δεν είναι, αλλά θα χαρώ να γίνει στο μέλλον.

-Η θεματολογία πως προκύπτει; Από την επικαιρότητα (π.χ κάποια ανακάλυψη ή νέα έρευνα), από κάποιο ζήτημα που εσείς θέλετε να αναδείξετε ή και από επιθυμίες των θεατών της εκπομπής

Αρκετά επεισόδια του καναλιού, ξεκινούν απλά με ένα ερώτημα στο μυαλό μου. Γιατί να μας αρέσουν τα τραγούδια που μας αρέσουν; Γιατί έχουμε συγκεκριμένες μουσικές προτιμήσεις και πως θα μπορούσε να συνδεθεί η μουσική με τα χρώματα; 

Εφόσον έχω το ερώτημα, ξεκινώ την έρευνά μου. Σχεδόν κανένα επεισόδιο στο κανάλι δεν έχει να κάνει με μία και μόνο επιστημονική έρευνα. Είναι ένα σύνολο από αρκετές επιστημονικές έρευνες και πληροφορίες που συνδέονται μεταξύ τους, φτάνοντας σε ένα κοινό τελικό πόρισμα. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση.

Πέρα από την επιστημονική σειρά επεισοδίων, έχω ξεκινήσει και μία σειρά που την ονομάζω “Documentaries” στην οποία πάω σε χώρους/κτίρια που σχετίζονται με τις τέχνες και φτιάχνω ένα μικρό αφιέρωμα/ντοκιμαντέρ  αναδεικνύοντας τα. Έχω σκοπό να γυρίσω αρκετά επεισόδια στα πλαίσια της σειράς αυτής.

Επειδή όμως βλέπω όλα τα σχόλια που γράφουν τα παιδιά που παρακολουθούν το κανάλι και συζητώ μαζί τους, δε θα μπορούσα να προσπεράσω μερικές καλές ιδέες τους. Οπότε, μερικά βίντεο προέρχονται κι από επιθυμίες. Ατόφιες ή ελαφρώς παραλλαγμένες. Εξάλλου, η όλη μαγεία σε αυτό που κάνω, είναι η αλληλεπίδραση. Έτσι όπως μοιράζομαι εγώ πράγματα μαζί τους, θέλω να μοιράζονται κι εκείνοι.

-Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στην προσπάθεια που κάνετε;

Η ανταπόκριση σε αυτό που κάνουμε, είναι απίστευτα μεγάλη κι αυτό φάνηκε και τις δύο ημέρες του 1ου SciTalks Convention. Χωρίς την αγάπη όσων μας παρακολουθούν δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε. Νομίζω αποδεικνύεται ότι η γνώση είναι μία μορφή ψυχαγωγίας. 

Ολοένα και περισσότεροι στρέφονται στο διαδίκτυο -και συγκεκριμένα στο YouTube- για να ενημερώνονται και να μαθαίνουν πράγματα. Οπότε αυτή η επιστημονική/εκπαιδευτική “γωνιά” του ελληνικού YouTube, μεγαλώνει διαρκώς.

Με χαροποιεί ιδιαίτερα που είμαι μέρος αυτής της όμορφης “γωνιάς”.

-Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι θα μπορούσαν οι εκπομπές που κάνετε ή κάποια άλλα αντίστοιχα projects να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε οι μαθητές να έρχονται μαζικά σε επαφή με την επιστήμη μέσα από ερεθίσματα και πηγές που αποτελούν την καθημερινότητα τους πλέον (Internet, social media κ.λ.π.)

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δυστυχώς παραμένει το ίδιο εδώ και πολλά χρόνια. Δεν τροφοδοτεί ενθουσιασμό για γνώση, πόσο μάλλον για επιστημονική σκέψη και ορθολογισμό. Δε δίνει ερεθίσματα. Πολλά παιδιά όλα αυτά τα αποζητούν εκτός σχολείου και μπράβο τους. Είναι πολύ καλή περίοδος για ένα παιδί που “διψάει” να ψάχνει και να μαθαίνει. 

Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι πολλά βίντεο από τα κανάλια όλων μας, παίζονται διαρκώς σε σχολεία. Κι εμένα αρκετές φορές μου έχουν στείλει είτε να μου πουν ότι παίχτηκε κάποιο επεισόδιο μου σε τάξη, είτε οι ίδιοι οι καθηγητές με ρωτούν αν μπορούν να δείξουν κάποιο βίντεο μου ή να αξιοποιήσουν υλικό από την ιστοσελίδα μου στη δική τους τάξη. Αυτό παρεμπιπτόντως είναι η καλύτερη επιβράβευση. 

Συγχαρητήρια λοιπόν και στους καθηγητές και δασκάλους που με το δικό τους ενθουσιασμό και επιμονή προσπαθούν να δείξουν στους μαθητές κάτι παραπάνω από τη βαρετή σχολική ύλη. 

Έτσι λοιπόν από μεμονωμένα περιστατικά έχει γίνει η αρχή. Θα δείξει τι θα συναντήσουμε στο μέλλον! Ας είμαστε αισιόδοξοι!

 

ιε